وبلاگ
24
اکتبر

حساب Creator Account اینستاگرام

حساب Creator Account اینستاگرام یکی از جدیدترین امکانات اینستاگرام برای صفحات پرمخاطب است که سال ۲۰۱۹ عرضه خواهد شد. یکی از مهم ترین موارد پس از تلاش بسیار در تولید محتوا و ارتباط با مخاطب، سنجش میزان تاثیرگذاری راهبرد شماست. ابزارهای اندازه گیری دقیق عموما گران قیمت هستند و خیلی کم‌یاب می توان آن را یافت. سرویس هایی مانند شبکه های اجتماعی در تلاشند تا خود را به بهترین بستر برای فعالیت تولیدکننده های محتوا و برندها تبدیل کند. اینستاگرام حدودا ۲ سال پیش حسال کاربری تجاری یا business Account را معرفی کرد که روز به روز آمار تعامل مخاطب را دقیق تر و جزئی تر ارایه می کرد. اما حساب Creator Account چه مزایایی برای کاربران دارد و چرا باید از آن استفاده کرد؟

 

حساب Creator Account چه مزایایی نسبت به حساب معمولی دارد؟

مدیریت ساده دایرکت‌ها (Simplified inbox) :

دایرکت (Message) به دو دسته Primary و General تقسیم شده. همه‌ی دایرکت‌ها (بجر request ها) در بخش Primary ظاهر میشن اما میتونید اون هارو به بخش General انتقال بدین، با این کار دیگه نوتیفیکش اون دایرکت خاموش میشه. دایرکت های منتقل شده به General رو میشه دوباره به Primary منتقل کرد. همچنین مثل گذشته میشه روی هر دو بخش فیلتر های Unread و Flagged رو اعمال کرد. نکته‌ی دیگه اینکه شخصی که دایرکتش رو در primary و General جابجا میکنید متوجه این جابجایی نمیشه.

در حساب‌های معمولی هنگامی که کسی به شما پیامی بدهد اما او را فالو نکرده باشید، پیامش به بخش Requests منتقل می‌شود. در حساب Creator Account هم می‌توانید این بخش را داشته باشید و تنها کاربرانی که نیاز به پاسخ‌گویی دارید را تایید کنید و به آن‌ها پاسخ دهید.

 

برچسب مربوط به حوزه فعالیت‌های بیشتری در اختیار شما قرار دارد!

اگر تصمیم به استفاده از حساب Creator Account گرفته‌اید، اجازه دهید یک مزیت عالی دیگر را هم بگویم! اگر از حساب تجاری اینستاگرام استفاده کرده باشید، می‌دانید که امکان قرار دادن برچسب مربوط به حوزه فعالیت خود را دارید؛ مثلاً اگر در حوزه عکاسی فعالیت می‌کنید، می‌توانید در پروفایل خود برچسب Photographer را قرار دهید! به تصویر زیر دقت کنید:

همان‌طور که گفتیم، حساب Creator Account مخصوص اینفلوئنسرها است و معمولاً افراد با حوزه‌های فعالیتی زیادی اینفلوئنسر هستند. به همین دلیل اینستاگرام برچسب‌های بیشتری را نسبت به حساب‌های تجاری در اختیار حساب Creator Account قرار داده است که این حساب‌ها را برای استفاده افراد مختلف، مناسب کرده است. این کار به برندینگ شخصی شما کمک زیادی می‌کند و می‌توانید یک صفحه با برچسب منحصر به فردی را داشته باشید.

 

نمودار تغییرات فالوور (Growth insights)

بطور کلی در این قابلیت insights کمک می‌کنه بدونید چه محتوایی برای مخاطب‌هاتون خلق بکنید و تغییرات فالوورهاتون (فالو – آنفالو) رو بطور روزانه رصد بکنید. همینطور که تو عکس پایین می‌بینید با استفاده از این نمودار (در بخش Audience) می‌فهمید در 7 روز گذشته چند نفر شما رو فالو و آنفالو کردند.

با لمس see post هم میتونید ببینید در اون روز چه محتوایی در استوری یا پست منتشر کردین تا بتونید با مقایسه روز های مختلف متوجه بشید کدوم محتوا‌ها جذب فالوور خوبی داشته و کدوم محتواها باعث شده شمارو آنفالو کنند.

 

قابلیت غیرفعال کردن نمایش دکمه تماس و برچسب (Contact information and category labels)

وقتی اکانت اینستاگرام رو بیزینس‌اکانت می‌کنیم الزامیه یک راه ارتباطی (اطلاعات تماس) مثل ایمیل یا شماره رو وارد کنیم یا مثلا الزامیه حتما کتگوری صفحه رو مشخص بکنید. در Profile Creator نمایش این موارد اختیاری هستش و شما میتونید از طریق بخش Profile Display این موارد رو Hidden بکنید.

همچنین در این بخش می‌توانید پیش‌نمایش دکمه‌های تماس و نحوه نمایش آن در بخش پروفایل اینستاگرام را ببینید.

 

آیا حساب‌کاربری پیجمون رو Creator Account بکنیم یا نه؟

پروفایل Creator اینستاگرام می‌تونه یه تغییر خیلی بزرگ برای اینفلوئنسرها و بیزینس‌ها روی این پلت‌فرم باشه و به احتمال خیلی زیاد فیچر های بیشتری هم با توجه به نیاز اینفلوئنسرها ارائه بشه، مثلا مدیریت کامنت‌ها. با اینکه ویژگی های جدید ارائه شده جذابه ولی ایرادهایی هم داره، مثلا گفته شده Creator Account به Instagram API متصل نیست به این معنی که نمیشه از ویژگی Auto Publish و Analytics سایت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینستاگرام استفاده کرد.

 

 


نیاز به مشاوره دارید ؟

همکاران ما بصورت 24ساعته آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان می باشند. با یکی از روش های زیر با ما در تماس باشید:

تلگرام